poniedziałek, 22 marca 2021

„DOBRE PRAKTYKI”

                                                                

  Dnia 15.02.2021 r. odbyło się posiedzenie zespołu wychowawczo – profilaktycznego 

w składzie: 

przewodnicząca – wicedyrektor Małgorzata Pinkowska,

członek – pedagog Anna Szlągiewicz,

członek – pedagog Monika Piernikowska,

członek – pedagog Joanna Różanowska

celem opracowania „Dobrych praktyk”, które pozwolą zarówno uczniowi jak i nauczycielowi w sposób odpowiedzialny wykorzystywać środki multimedialne podczas zdalnych zajęć edukacyjnych. Przenalizowano rozporządzenia dotyczące nauki zdalnej oraz Konwencję Praw Dziecka pod kątem wykorzystania kamer w zdalnym nauczaniu. Sporządzono propozycje „Dobrych praktyk”, które były przedmiotem dyskusji na Radzie Pedagogicznej 

23.02.2021 r.

                                                            „Dobre praktyki”

1. Pamiętajmy, zajęcia online to nadal zajęcia edukacyjne.  

2. Okres szkoły podstawowej to czas, kiedy dziecko się rozwija i buduje swoje poczucie wartości. Do tego potrzebuje bezpieczeństwa i poczucia akceptacji w nowej zinformatyzowanej rzeczywistości, w której  musi się odnaleźć. Dajmy dzieciom wybór.

3. Nie ma obowiązku włączania kamery.

4. Pamiętajmy, że włączając kamerę dziecko pokazuje nie tylko swój wizerunek, ale też pewną część swojego życia, a ma prawo tego nie pokazywać. 

5. Pod względem włączenia kamery dziecko powinno mieć wybór i włączyć dopiero wtedy, gdy czuje się bezpiecznie, nieskrępowane.

6. Można z dzieckiem ustalić: ok nie włączysz kamery, ale nauczyciel chce mieć przekonanie, że pracujesz na lekcji.

7. A może włączmy kamerkę bo…….

uczniowie i uczennice widzą się wzajemnie i mogą wykonywać wspólnie zadania,

łatwiej jest wszystkim uczestnikom lekcji nawiązać relacje, które są w procesie uczenia bardzo ważne,

nauczyciel może zauważyć, jeśli uczniowie są zdezorientowani, znudzeni, podekscytowani, zaangażowani lub potrzebują pomocy (dzięki tej informacji może dostosować metody i formy  pracy do ich potrzeb),

nauczyciel ma szansę na monitorowanie procesu uczenia się,

łatwiej utrzymać miłą i przyjazną atmosferę podczas lekcji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz