poniedziałek, 18 maja 2020

JAK CHWALIĆ DZIECKO, BY NIE UZALEŻNIĆ GO OD POCHWAŁ?


             
"Świetnie!", "Super", "Bardzo ładnie", "Brawo".  Jak czulibyśmy się słysząc od szefa takie słowa kilka razy dziennie? Pewnie z początku cieszyłyby bardzo, bo w wielu przypadkach byłaby to odmiana w codziennej pracy. Co jednak czulibyście po miesiącu takich pochwał? Czy nie zrodziłoby się pytanie, co dokładnie podoba się pracodawcy w mojej pracy albo czy słowa te nie są tak odruchowe, że aż bez znaczenia, machinalne w jego ustach? Czy dzieci mogą mieć podobnie podczas pracy w klasie szkolnej czy podczas pracy i zabawie
w domu? Jak chwalić dziecko, by nie uzależnić go od pochwał i by odczuwało je jako cenne
i konkretne? Oto kilka naszych propozycji do powieszenia na lodówce :)

KARTY PRACY DO ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH DLA UCZNIÓW KLAS I 




    KARTA PRACY DO ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH DLA UCZNIÓW KLAS II i III


1.   Wyszukiwanie różnic w wyrazach i podkreślanie ich - ćwiczenie percepcji wzrokowej, doskonalenie czytania.
         Zestaw wyrazów: 
         pas – pan        waga – waza         kasa – masa       pajac – pałac
         kret – krem      piłka – pałka          koty – kozy         rama – tama
                            
2.   Wyszukiwanie i zapisywanie ukrytych wyrazów - ćwiczenie percepcji wzrokowej, doskonalenie czytania i pisania.
Zestaw wyrazów:
smak ...................                          kleszcz …………………
frak......................                          dwór …………………….
blask ..................                           skok …………………….
miasto.................                           krok …………………….
ulewa .................                           sosna …………………..

3.   Dzielenie zdań na wyrazy i przepisywanie ich poprawnie.
   Zestaw zdań:
Nadrzewierosnązieloneliście.
Sarnyszukająwlesiepożywienia.
Aniawybrałasięzbratemnawycieczkęrowerową.

4.   Usuwanie z tekstu wyrazów, które nie są potrzebne.

Janek poszedł nareszcie potrzeba spać. Marudził dość dobro długo, że nie jest mały śpiący. W końcu zmęczenie narzędzia wzięło górę szczyt. Dziecko samo poszło na basen do łazienki
i umyło się zrobiło pod prysznicem.

5.   Układanie z podanych wyrazów jak najwięcej nowych słów, np.

mandarynka – dary, draka, manna, kara, mara, rynna, dama
         lokomotywa - …
         krasnoludki - …
         urzeczywistnienie - …
         różnokolorowy - …




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz