"Świetnie!",
"Super", "Bardzo ładnie", "Brawo". Jak
czulibyśmy się słysząc od szefa takie słowa kilka razy dziennie? Pewnie z
początku cieszyłyby bardzo, bo w wielu przypadkach byłaby to odmiana w codziennej
pracy. Co jednak czulibyście po miesiącu takich pochwał? Czy nie zrodziłoby się
pytanie, co dokładnie podoba się pracodawcy w mojej pracy albo czy słowa te nie
są tak odruchowe, że aż bez znaczenia, machinalne w jego ustach? Czy dzieci
mogą mieć podobnie podczas pracy w klasie szkolnej czy podczas pracy i zabawie
w domu? Jak chwalić dziecko, by nie uzależnić go od pochwał i by odczuwało je jako cenne
i konkretne? Oto kilka naszych propozycji do powieszenia na lodówce :)
w domu? Jak chwalić dziecko, by nie uzależnić go od pochwał i by odczuwało je jako cenne
i konkretne? Oto kilka naszych propozycji do powieszenia na lodówce :)
KARTY PRACY DO ZAJĘĆ KOREKCYJNO –
KOMPENSACYJNYCH DLA UCZNIÓW KLAS I
KARTA PRACY DO ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH DLA UCZNIÓW
KLAS II i III
1. Wyszukiwanie różnic w
wyrazach i podkreślanie ich - ćwiczenie percepcji wzrokowej, doskonalenie
czytania.
Zestaw wyrazów:
pas
– pan waga – waza kasa – masa pajac – pałac
kret – krem piłka – pałka koty – kozy rama – tama
2. Wyszukiwanie i
zapisywanie ukrytych wyrazów - ćwiczenie percepcji wzrokowej, doskonalenie
czytania i pisania.
Zestaw wyrazów:
smak ...................
kleszcz …………………
frak...................... dwór …………………….
blask .................. skok …………………….
miasto................. krok …………………….
ulewa ................. sosna …………………..
3. Dzielenie zdań na
wyrazy i przepisywanie ich poprawnie.
Zestaw zdań:
Nadrzewierosnązieloneliście.
Sarnyszukająwlesiepożywienia.
Aniawybrałasięzbratemnawycieczkęrowerową.
4. Usuwanie z tekstu
wyrazów, które nie są potrzebne.
Janek poszedł nareszcie potrzeba spać. Marudził dość dobro długo, że
nie jest mały śpiący. W końcu zmęczenie narzędzia wzięło górę szczyt. Dziecko
samo poszło na basen do łazienki
i umyło się zrobiło pod prysznicem.
i umyło się zrobiło pod prysznicem.
5.
Układanie z podanych wyrazów jak najwięcej nowych
słów, np.
mandarynka – dary, draka, manna, kara,
mara, rynna, dama
lokomotywa - …
krasnoludki - …
urzeczywistnienie - …
różnokolorowy - …
krasnoludki - …
urzeczywistnienie - …
różnokolorowy - …
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz